Horváth Csaba

Történelem alulnézetből

Tar–Kersztury: A Te országod – Forte Társulat

A jó előadás alapja a jó szövegkönyv. Keresztury Tibor nemcsak jellegzetes, hanem valóban kiemelkedő szövegeket választott ki Tar Sándor életművéből. Közös bennük az író állandó témája: mindegyik kisemberekről szól, üzemek és építkezések dolgozóiról, ingázókról vagy munkásszállókon lakókról, csupa kétkezi emberről.

Sándor L. István | 16. 06. 19.

Hosszabbítás nélkül

Figyeljük csöndben a mozgását – Forte Társulat

A világirodalom klasszikusait szép fokozatosan bekebelező Horváth Csaba és társulata ezúttal két Beckett-darabot (Ó, azok a szép napok! Godot-ra várva) transzformált át a Forte előadásait jegyző fizikai színház nyelvére. A Figyeljük csöndben a mozgását! alcímet viselő Beckett-est első napján (Ó, azok a szép napok!) Marilyn Monroe-hasonmások vörösre rúzsozott szájából visszhangoznak a lét égető, nagy kérdései a kietlen tengerparti sétányon, másnap az országutat szegélyező leállósávban bermudagatyás utcagyerekek diskurálnak a két latorról. (Godot-ra várva)

Barta Edit | 10. 04. 17.

Hosszabbítás nélkül

Figyeljük csöndben a mozgását – Forte Társulat

A világirodalom klasszikusait szép fokozatosan bekebelező Horváth Csaba és társulata ezúttal két Beckett-darabot (Ó, azok a szép napok! Godot-ra várva) transzformált át a Forte előadásait jegyző fizikai színház nyelvére. A Figyeljük csöndben a mozgását! alcímet viselő Beckett-est első napján (Ó, azok a szép napok!) Marilyn Monroe-hasonmások vörösre rúzsozott szájából visszhangoznak a lét égető, nagy kérdései a kietlen tengerparti sétányon, másnap az országutat szegélyező leállósávban bermudagatyás utcagyerekek diskurálnak a két latorról. (Godot-ra várva)

Barta Edit | 10. 04. 17.

Abszurd ujjgyakorlat

Csak a felhők - Forte Társulat

Csak a felhők és Tihanyi Kálmán, a bekonferált, de mégsem érkező, „feledhetetlen és utolérhetetlen" színészzseni hiányzott a Forte Társulat újabb kísérleti előadásából, melyet ezúttal óvatosan és jogosan ujjgyakorlatként definiáltak. Horváth Csaba rendezése továbbra is a fizikai színház képlékeny műfajával kísérletezik, vagyis a mozgás és szöveg, a verbális és vizuális, térben kifejezett és akusztikus hatások újszerű és egyenrangú egységét, csak művészetére és fiatal társulatára jellemző világát kutatja. Az Éjjeli menedékhely előadásától eltérően ismét a mozgás és magas szintű táncművészet szépségeiből kiindulva. 

Fehér Anna | 09. 08. 1.

A formák keresése

Maxim Gorkij: Éjjeli menedékhely - József Attila Színház

Bátorságra vall, hogy a József Attila Színház idén is felkért egy kortárs színházi alkotót, hogy a nagyszínpadon hozzon létre olyan előadást, amelyet (legyünk őszinték: a jobbára kommerszhez szoktatott) bérletes nézőiknek (is) eljátszanak. Talán most még merészebb a vállalkozás, hiszen Az öreg hölgy látogatását tavaly színpadra állító Zsótér Sándorral szemben az idei felkért, Horváth Csaba olyan táncszínházi alkotó, aki az elmúlt években határozott lépéseket tett egy mozgást és szöveget egyesítő kortárs színházi forma megteremtésére. De vajon az ő pályáján is előrelépést jelent-e Gorkij darabjának, az Éjjeli menedékhelynek a színrevitele?  És valóban helyén van-e ez a produkció a József Attila Színházban?

Sándor L. István | 09. 01. 26.